zaterdag, augustus 13, 2005

Moeilijke maag

Gisteren zijn mijn vriend en ik naar een afstudeerfeestje geweest van twee goeie vrienden van ons. Helemaal in het verre West-Vlaanderen (Zwevegem, voor de ontdekkingsreizigers onder ons). Ik moet eerlijk bekennen dat ik even schrik had dat we het einde van de beschaving bereikt hadden. Zelfs onze GPS was een paar straten van slag. ;-)

Uiteindelijk zijn we er toch geraakt. Een beetje te laat, maar wie maalt daarom. Het was voor de rest best gezellig. Mijn vriend en ik kenden buiten de feestvarkens zelf bijna niemand op het feestje. Gelukkig had ik bij het binnenkomen mijn oog laten vallen op een meisje dat er nogal sympathiek uitzag en die bij nadere kennismaking ook rechten deed (niet zo verwonderlijk, want het meisje-feestvarken is een kersverse juriste). En het klikte meteen. Toen haar vriend ook nog eens een IT-consultant bleek te zijn, hadden we meteen stof genoeg om over te babbelen.

Ik moet wel zeggen dat mijn vriend en ik ongeveer de oudste aanwezigen waren (de moeder en de vader van de gastvrouw even niet meegeteld). Niet dat ik mij daaraan stoor, want ik ben nog jong van geest. ;-) Maar het moet gezegd: de afstudeerfeestjes in mijn tijd gingen er toch iets ruiger aan toe. ;-) De jeugd van tegenwoordig is een beetje braafjes geworden. ;-)

Anyway, we waren niet van plan om superlang te blijven, want ik was erg moe en aangezien ik bob was, wilde ik niet het risico lopen om achter het stuur in slaap te vallen. Je doet toch een klein anderhalf uur over de afstand Zwevegem-Leuven en 's nachts rijden is op zich al vermoeiend. Bleek dat we uiteindelijk nog als één van de laatsten zijn vertrokken. Jaja, 't is niet meer wat het geweest is. ;-)

Helaas werd ik midden in de nacht wakker met een maag die helemaal overhoop lag. Blijkbaar is één van de hapjes niet goed gevallen. Toen ik mij op onaangename wijze van het niet-goed-gevallen-hapje ontdaan had, ben ik nog even opgebleven om mijn van streek zijnde ingewanden wat tot rust te laten komen. Gelukkig ben ik daarna vrij snel opnieuw in slaap gevallen en deze middag toen ik wakker werd, voelde ik mij niet meer misselijk. Dus het leed is alweer geleden.

Moraal van het verhaal. Euh, er is er geen. :-)

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Allé allé, Zwevegem is alles behalve het einde van de beschaving. Je kan er zelfs per vliegtuig naartoe! Ze hebben daar een luchthaven waar soms internationale toestellen op landen. Tatcher en Bush sr zijn daar bijvoorbeeld met hun vliegtuig geland voor het feestje van Boer Clercq.

2:33 p.m.  
Blogger yab said...

Elk gehucht dat in West-Vlaanderen of Limburg ligt, is voor mij het einde van de beschaving. ;-) En ik mag dat zeggen, want ik ben zelf van Limburg! En mijn ex-vriendje was een West-Vlaming! (En als de West-Vlamingen scheldwoorden naar mijn hoofd smijten, versta ik dat toch niet.)

3:53 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jammer dat West-Vlaanderen steeds weer afgeschilderd wordt als "het einde van de beschaving". Ik ben zelf van West-Vlaanderen, en als ik iemand van Limburg, Hasselt, Antwerpen hoor praten, dan hoor ik ook jullie accent hoor, als een West-Vlaming algemeen nederlands praat, dan hoor je ook zijn West-Vlaams accent... what s the difference ?! .. Op tv mogen ze dat trouwens ook ondertitelen, net als ze met West-Vlamingen doen ... Aan alle West-Vlamingen
"We gon oes ier nie loaten doen é ;o"

10:36 a.m.  
Blogger yab said...

@anonymous: Ik ben er maar mee aan het lachen, he.

4:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat zwevegem niet the end of the world is wil hier met hart en ziel verdedigen... integendeel. Misschien is dit wel het hartje van de beschaving... maar dat van het vliegveld wil ik toch even corrigeren. Das niet in zwevegem maar in wevelgem....
niettemin zou ik zeggen... All streets lead to Zwevegem ...

9:47 p.m.  
Blogger yab said...

Blijkbaar is mijn blog populair bij de inwoners van Zwevegem. Ik zal eens een Zwevegem appreciation post moeten doen, kwestie van aan klantenbinding te doen. ;-)

7:54 p.m.  

Een reactie posten

<< Home