zondag, augustus 28, 2005

Troubles @Seti



Lang, lang geleden (2001 om meer precies te zijn) heb ik mij geëngageerd in de zoektocht naar aliens. In het begin ging ik heel vaak naar mijn vorderingen kijken. Er was namelijk een soort van wedstrijdje aan de gang tussen mij en mijn vrienden om de meeste work units gedaan te krijgen en zo snel mogelijk te stijgen in de statistieken. Ondertussen heeft echter de ene na de andere afgehaakt. Afgestudeerd, geen interesse meer, hoe gaat dat? Dus bij gebrek aan wedstrijdelement was mijn interesse wat afgenomen. Mijn Seti clients bleven nog wel draaien (ik geef mijn CPU's graag wat te doen tijdens de kalme uurtjes), maar verder keek ik er niet veel meer naar om.

Nu wil het toeval dat ik deze week dacht: "Hey, laat ik nog eens naar mijn Seti stats gaan kijken! Da's lang geleden." En wat merk ik, sinds maart dit jaar is er een nieuwe client ter beschikking. Woepsie. :-) De oude client bleef echter nog werken, dus ik had hier totaal niks van gemerkt. Ik dus snel de BOINC client gedownload en geïnstalleerd. En terwijl ik vol ongeduld zit te wachten om de eerste resultaten door te sturen naar de Seti servers, gaan die servers fijn offline. Eerst voor een dag, die dag wordt twee dagen, die twee dagen worden meerdere dagen. Enfin, you get the picture. Nu, na het weekend zouden hun systemen weer up and running moeten zijn en dan kan ik eindelijk de eerste resultaten berekend met mijn nieuwe client doorsturen. I'm so excited! ;-)

PS: Tot nu toe heb ik helaas nog geen kleine grijze mannetjes gevonden (paarse, oranje of gestreepte ook nog niet). Ik houd jullie op de hoogte. ;-)