maandag, september 26, 2005

Mijn Weekend (vrijdag)

En een hoofdletter is hier echt wel op zijn plaats. Het was een supergevuld weekend met tal van activiteiten. Een verslagje.

Vrijdagavond ben ik mijn mijn vriendin T, een ex-studiegenootje, naar de film geweest. We kozen voor l'Enfant van de gebroeders Dardenne. Goed voor een Gouden Palm in Cannes. Een zeer realistische film die mij soms de indruk gaf dat ik naar een documentaire over mensen van vlees en bloed aan het kijken was. Een sterk verhaal, beklijvend in beeld gebracht door zeer geloofwaardige acteurs. Geen zwartwit tegenstellingen, maar lekker veel grijze schemerzones om stof tot nadenken te leveren.

Na de film zijn ze we iets gaan drinken op het terras van de PurPur. T proefde de overheerlijk smoothies en ik waagde mij aan een caipirinha en een frozen margarita (ik had nog niet de tijd gehad om mijn goeie uitslag fatsoenlijk te vieren, dus een beetje decadentie was hier wel op zijn plaats).

T en ik waren gezellig aan de babbel toen er een marginaal figuur kwam zitten op het tafeltje naast het onze. Geen voortanden meer, duidelijk zwaar aan de drank, enfin u kent het type wel. Gelukkig was hij geen kwaadaardige dronkaard. In tegendeel, hij barstte spontaan uit in een dichterlijke lofzag op mijn mooie tanden en mijn mooie haar. En tja, toen wilde hij natuurlijk ook graag weten hoe oud ik was. ;-) Ik was in een goeie bui, dus ik kon er wel mee lachen. Heb hem zelfs enkele keren van repliek gediend. Eigenlijk was hij gewoon een eenzame mens op zoek naar wat aanspraak. Alleen jammer dat hij nogal wat lawaai maakte waardoor het geprek met T iets minder vlot verliep.

Nu, we hebben het niet al te laat gemaakt, want ik had zaterdag nog een zware dag voor de boeg. Het was alleszins goed om nog eens met T onder vier ogen te kunnen spreken. Door mijn drukke bezigheden, probeer ik altijd met een groep vrienden tegelijkertijd af te spreken, maar in groep zijn de gesprekken natuurlijk altijd wat oppervlakkiger. Dus even wat quality time met T doorgebracht.

Lees alles over mijn belevenissen van zaterdag in het volgende stukje!