zaterdag, september 17, 2005

Raar

Normaal moesten mijn vriend en ik vanavond naar een feestje van onze kameraad M. Nuja, kameraad... Ik moet toegeven dat de verstandhouding met M niet altijd even goed geweest is. Hij heeft een tijd verzekeringen van Hamburg Mannheimer verkocht en viel toen iedereen in zijn omgeving daarmee lastig. (En sorry, ik vind het niet leuk als vrienden mij iets proberen aan te smeren. Dat doe je gewoon niet.) Bovendien deed hij niets anders dan pochen met zijn geld. Nu heb ik niks tegen geld, helemaal niet zelfs, ik geniet graag van het leven en daarvoor heb je nu eenmaal geld nodig. Maar sorry, ik ben helemaal niet geïnteresseerd in hoeveel je nieuw aangekochte leren jas, dure wagen, sjieke horloge, nieuwe knappe-griet-van-de-week, enzovoort kost. Echt wel niet.

Nu, hij had ongeveer iedereen tegen zich in het harnas gejaagd met zijn gedrag, toen hij finaal instortte. Heel erg allemaal, opgenomen in een instelling en zo. Enfin. Om een lang verhaal kort te maken. Hij was sinds een tijdje weer aan de beterhand. Had ingezien dat zijn gedrag de mensen afstootte en ik was bereid hem een tweede kans te geven. M is geen slechte jongen, alleen zeer beïnvloedbaar en een beetje te zeer gesteld op uiterlijk vertoon.

Dus toen M ons uitnodigde voor een feestje op zijn appartementje met de belofte dat één van zijn vele Chinese vriendinnen zou koken, vond ik dat een goeie gelegenheid om de banden weer wat strakker aan te halen. Dus mijn vriend en ik ons mooi opgetut, twee flesjes wijn mee als cadeautje en hup, op pad. M woont gelukkig niet zo ver van ons, want eens daar aangekomen, was hij in velden nog wegen te bekennen. We hebben zeker een kwartier voor zijn deur gestaan, tien keer aangebeld, hem op zijn GSM gebeld (kregen antwoordapparaat), helaas geen spoor van M.

Dus zijn we maar onverrichter zaken naar huis teruggekeerd, hebben we onze flesjes wijn mooi terug bij de collectie gezet en zijn we gezellig iets gaan eten in de Turquoise aan de Naamsepoort (ok, de site stelt nog niet veel voor). Blijkbaar is dat restaurant er al een half jaar, maar mijn vriend en ik hebben het pas een tweetal weken geleden ontdekt. Een zeer goed restaurant, met zeer verzorgd Turks eten. Vooral de Meze Tepsisi (een soort Turkse tapas) zijn een aanrader voor wie eens wat nieuwe smaken wil uitproberen.

Ondanks het slechte begin nog een gezellige avond gehad dus. En eens vroeg in bed duiken, heeft zo ook zijn voordelen...

Ik vraag mij alleen af wat er met M gebeurd is. Hopelijk is hij niet hervallen.