dinsdag, november 15, 2005

Grrr

Net terug van cursussenjacht. En wat is de buit? NUL cursussen. Jawel, u leest het goed: NUL. En het is nota bene al half november, zo lang duurt dat eerste semester nu ook weer niet meer. De ACCO en de Universitare Pers sucken. Nah.

Voor mij is de cursussenjacht sowieso al iets moeilijker dan voor de modale student, omdat ik voltijds werk en ik dus moeilijk tijdens de openingsuren in de ACCO geraak (lang leve de cursusdienst van VRG die tenminste laatavondopeningen heeft).

Nu huldigen ze in de ACCO het principe: "hoe meer studenten, hoe minder cursussen we drukken". En als je dan klaagt dat je daar al voor de derde keer staat en dat de cursussen die jij zoekt nog steeds niet binnen zijn, dan zeggen ze dat het de schuld van de prof is die niet de juiste aantallen heeft doorgegeven. Daaruit kan ik dan alleen maar concluderen dat proffen het principe huldigen: "hoe meer studenten, hoe minder cursussen ik laat drukken". Een mens vraagt zich af waarom die imbecielen niet gewoon de lijsten van de inschrijvingen opvragen? Kunnen ze toch gewoon zoveel cursussen laten drukken als er studenten zijn? Neen, bij de ACCO je moet je eerst inschrijven op een fucking lijst van twintig pagina's of zo en dan kan je om de week eens gaan horen bij de ACCO of ze al de goedheid gehad hebben wat cursussen bij de drukken.

En dan zijn er proffen die hun cursus laten drukken bij zoiets als de Universitaire Pers. Die zijn alleen maar open tijdens de week van acht tot vier. Ik heb daar al eens op een zaterdag voor gesloten deur gestaan. Vandaag had ik een vrije dag (lang leve de koning!) dus ik sta daar rond kwart voor vier om mijn cursus op te halen. Blijkt dat je daar niet met bancontact kan betalen. "Wij zijn geen winkel, mevrouw". WTF zijn ze dan wel? Ze verkopen toch cursussen of niet? Dus ik naar de dichtsbijzijnde geldautomaat, die natuurlijk geen geld wil spuwen. Eer dat ik een werkende geldautomaat gevonden heb, is het natuurlijk vier uur voorbij en kan ik naar mijn cursus fluiten. "Ja, mevrouw, komt u morgen vanaf acht uur maar terug." Ja, dan zit ik wel op mijn werk, you morons.

Tandengeknars.