maandag, november 07, 2005

Music maestro, please!

Omdat het al alweer veel te lang geleden was, ga ik donderdagavond nog eens een streepje klassieke muziek meepikken met een goeie vriendin.

Bij deze wil ik even reclame maken voor dit concert van het USO. Zelf ben ik nooit lid geweest van het USO, maar toen ik nog voltijds studeerde, kende ik redelijk wat mensen die lid waren. Van zodra er weer een concert op stapel stond, kwamen die mensen natuurlijk aan mijn mouw trekken om kaarten te verkopen. En het moet gezegd, het is altijd een groot plezier om naar een USO concert te gaan. Toegegeven, de partituren worden niet steeds foutlous gespeeld, maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt door het enthousiasme van de vertolkers. Een goed amateurorkest dat liefde voor muziek uitstraalt, meer moet dat niet zijn.