donderdag, december 08, 2005

Oogarts

Jaaaaaaaaaaaaaren geleden dat ik nog eens tijd vrijgemaakt heb om mijn ogen te laten nakijken. En ja, ik weet dat ik dat eigenlijk regelmatiger zou moeten doen. Een mens heeft immers maar één paar ogen. Wonderlijk genoeg deed het bezoekje aan de oogarts erg vertrouwd aan. Nog steeds veel te kleine lettertjes op een schermpje waar ik onmogelijk iets van kon maken, nog steeds verblindende lichtjes in mijn ogen en de oogdruppeltjes waren natuurlijk ook weer van de partij.

Nu, het goede nieuws is dat mijn ogen en lenzen nog perfect in orde zijn. Het slechte nieuws is dat ik mij weer een nieuw paar lenzen kan aanschaffen, want jawel, mijn zicht is er op achteruit gegaan. Geen grote verrassing, want ik kon al een tijdje de kleine lettertjes in de ppt-presentaties niet meer lezen. En achja, een halfje meer of minder, als je al zo slecht ziet als ik, dan lig je daar niet echt meer wakker van.