woensdag, mei 03, 2006

Sneaky buurvrouw

Daarnet op de gang onze buurvrouw tegen gekomen. Ze was weer supervriendelijk. Helaas bekijk ik, sinds onze laatste ontmoeting in de lift, deze vriendelijkheid met wat meer achterdocht.

Twee weken geleden, stonden we toevallig samen in de lift en de buurvrouw vroeg mega-supervriendelijk hoe het met mij was en wat mijn plannen voor volgend jaar waren en of we volgend jaar nog bleven wonen in het flatje waar we nu zitten. En ik, totaal nietsvermoedend, zeg dat we iets gekocht hebben in Leuven en dat we hopen in de grote vakantie te verhuizen (tja, de deadline is alweer opgeschoven).

Wat gebeurt er nu? Een kleine week later lopen we toevallig de huisbaas tegen het lijf aan het station. Blijkt dat die bijzonder goed op de hoogte is van het feit dat we iets gekocht hebben en wanneer dat we zouden verhuizen en zo. Blijkt dat onze buurvrouw haar oog op ons flatje heeft laten vallen en daar volgend jaar graag zou intrekken. Jaja, en ik maar denken dat ze gewoon vriendelijk was omdat we een keer haar laptop (met de énige kopie van haar thesis op) gered hebben.

Tsss, tot zover mijn geloof in de mensheid.