maandag, oktober 16, 2006

De eID is hip!

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Het enige hippe eraan vind ik dat mijn eigen foto op het scherm verschijnt wanneer ik mijn eID in de (gratis) kaartlezer schuif.
Verder heb ik er nog weinig mee kunnen doen, behalve aan verschillende grenspolitieagenten mogen uitleggen dat dit wel degelijk een echt ID-kaart is. (ik heb al 3 jaar zo'n kaart, en in het begin was die kaart blijkbaar allesbehalve gecommuniceerd naar de andere lidstaten)

10:55 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Euhm, belastingsgeld?

11:19 p.m.  
Blogger yab said...

Er zijn veel mogelijk toepassingen te bedenken voor de eID, alleen jammer dat er nog maar zo weinig geïmplementeerd zijn. Ik geloof sterk dat de eID het leven van de Belgische burgers makkelijker en aangenamer kan maken.

Wel jammer, vind ik persoonlijk, dat er nergens Europese afspraken zijn gemaakt over een gemeenschappelijk formaat. Als er ooit (ooit) een Europese identiteitskaart komt, is de kans groot dat de eID die in België gebruikt wordt niet aan de gekozen standaard zal voldoen.

Maar goed, in landen als de UK hebben ze niet eens een identiteitskaart.

10:23 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

De meeste toepassingen zullen niet van de staat moeten komen, hoewel die natuurlijk een belangrijke hoeveelheid rompslomp op die manier kunnen vermijden. Aan de UGent is er op een van de vorige computercommissies een oproep gedaan om toepassingen voor de eID door te geven. Inschrijvingen van nieuwe studenten gebeuren al een tijdje met de eID bij ons (denk al twee jaar) en dan wordt je studentenkaart (die nu ook kopieerkaart is) onmiddellijk met je pasfoto gemaakt zonder dat je zelf moet beginnen knoeien.

2:30 a.m.  
Blogger yab said...

Natuurlijk staat het iedereen vrij om nieuwe toepassingen voor de eID te bedenken. Ik kan me voorstellen dat de federale overheid zulke initiatieven alleen maar aanmoedigt.

11:20 p.m.  

Een reactie posten

<< Home