donderdag, januari 25, 2007

Duiding

Misschien toch een beetje uitleg bij het gedicht hieronder. Dit gedicht wordt geciteerd in twee boeken van Tonke Dragt: "Torenhoog en mijlenbreed" en "Ogen van tijgers". In die tijd droomde ik al eens graag weg bij ruimtereizen, buitenaardse wezens en onderwerpen als telepathie. Vooral "Ogen van tijgers" heeft toendertijd enorm veel indruk op mij gemaakt.

Groot was dan ook mijn vreugde toen jaren later bleek dat mijn goeie vriendin M - ik leerde haar kennen op mijn eerste jaar aan de unief - ook een fan was van dit boek en dit gedicht.

Nog later heb ik de Nederlandse vertaling van het gedicht van Walter De La Mare gebruikt in mijn openingswoord voor haar huwelijk met C.

En blijkbaar zijn er nog mensen die mooie jeugdherinneringen aan dit boek hebben. Jammer dat haar laatste berichtje dateert van september vorig jaar.

Labels: , , ,

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Idem - ik heb beide boeken drie maal gelezen, en elke keer spijt als 't sprookje weer gedaan was....

7:11 p.m.  

Een reactie posten

<< Home