zondag, juli 29, 2007

Teleurstellend

Gisteren zijn mijn vriendje en ik nog eens in de bioscoop geraakt. In mijn ideale wereld zouden we wekelijks een film op groot scherm zien, helaas, in de echte wereld worden we hiervan weerhouden door banale trivialiteiten als tijdgebrek. En die ene keer dat we dan in de bioscoop geraken, valt de film toch wel niet tegen, zeker.

Misschien komt het doordat we de boeken niet gelezen hebben (ik heb mij altijd wat afzijdig gehouden van heel die Harry Potter-heisa, simpelweg omdat ik de hype rond dat boek moeilijk kon geloven), want ik had moeite om mij in de personages in te leven en soms gewoon moeite om de film zelf te volgen. De eerste drie Harry Potter-films hebben we gezien op dvd (met dank aan de vriendin van mijn broertje voor het uitlenen) en de vierde film zijn we daarna in de bioscoop gaan zien. Over de eerste drie films was ik matig enthousiast, maar de vierde vond ik echt goed. De vijfde daarentegen. Ik kan niet meteen de vinger op de wonde leggen, misschien komt het doordat ik het gevoel kreeg dat de film samenhang miste, te veel uit losse fragmenten bestond en te veel personages bevatte, maar zowel mijn vriend als ik kwamen uit de filmzaal met een was-dit-het-nu-gevoel. Als Harry Potter in deze film doodgebliksemd werd door Lord Voldemort himself, zou het mij steenkoud gelaten hebben.

We waren beter naar The Simpsons geweest.

Labels: , , ,

4 Comments:

Blogger Peter Dedecker said...

Amai nog niet, The Simpsons was beestig goed!

Potter laat ik compleet aan mij voorbij gaan, zowel de films als de boeken. Niet echt mijn ding, ik snap die hype ook niet echt.

11:25 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Euhm, je weet toch dat dit de _vijfde_ film was eh, niet de vierde. Dus misschien eentje gemist? :-)

In ieder geval, om het met een dooddoener te zeggen: het boek is beter dan de film :-)

(en dan nog is boek 5 wel het minste van de reeks, toegegeven)

9:46 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben gisteren nr The Simpsons geweest. Ik ben normaal niet zo'n grote fan, maar hij was geestig én enorm goed gemaakt. Tip voor een volgend cinemabezoekje!

10:28 a.m.  
Blogger yab said...

@Karel: Ik denk niet dat ik een film gemist heb. Dus waarschijnlijk heb ik de eerste drie op dvd gezien. Ik ben geen die hard fan, dus zo erg volg ik dat allemaal niet. Een mens raakt al eens de tel kwijt bij zoveel sequels. Ik zet het recht in mijn berichtje.

En het boek is áltijd beter dan de film, daar bestaat geen twijfel over. Maar sinds ik mij heb laten vangen aan de Da Vinci code-hype, probeer ik mij afzijdig te houden van dit soort massahysterie. Alhoewel, ik heb mij toch maar mooi de centjes uit mijn zak laten kloppen voor de film.

12:35 p.m.  

Een reactie posten

<< Home