maandag, september 03, 2007

Nog wat reclame voor de Leuvense horeca

Vanavond hebben mijn vriendje en ik ons aan nieuwe culinaire ontdekkingen gewaagd. Nuja, ontdekkingen is misschien iets te spectaculair voorgesteld, we hadden gewoon zin om een restaurant dat we nog niet kenden, te bezoeken. Het werd restaurant De Klimop op het Martelarenplein. Een restaurant dat we tot nu toe om weet ik veel welke reden links hadden laten liggen.

Ik ging voor de tomaat garnaal en mijn vriendje wilde de vol-au-vent wel eens proberen. Jaja, ken uw klassiekers. En 'k moet zeggen, het heeft gesmaakt. Ik kreeg een groot bord met een enorme berg garnalen gepresenteerd. De tomaatjes onder mijn garnalen waren (zoals het éigenlijk hoort, maar de restaurants waar ze dat nog doen zijn niet zo talrijk) van hun pel ontdaan. Op het slaatje bij de tomaat garnaal zat een heel lekkere dressing en de groentjes waren heerlijk vers. De frietjes waren handgesneden en de mayonaise was huisgemaakt. Zelf ben ik geen mayonaise-liefhebber, maar mijn vriendje was er ten zeerste over te spreken. Over zijn vol-au-vent ook, trouwens.

De menukaart van de Klimop bestaat uit klassieke, maar degelijke gerechten. De bediening was heel vriendelijk (ze zijn ons zeker drie keer komen vragen of het lekker was) en snel. En 't is niet dat we alleen in het restaurant zaten. 't Is Leuven kermis, dus het was er behoorlijk druk. Het publiek van de Klimop is niet echt hip te noemen, tenzij jullie grijze haren hip vinden. Nu, dat zal mij en mijn vriend zeker niet tegenhouden om er vaker te gaan eten. Een aanrader.

Labels: , , ,

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Is dat het plein waar ook de Werf ligt? Ik ben maar aan 't leren he ;)

Ik krijg (alweer) een beetje honger van je post...

11:26 p.m.  
Blogger yab said...

@casper: Neen, de Werf ligt aan het Hogeschoolplein. Het Martelarenplein is het grote plein aan het station.

12:14 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tja, gepelde tomaten of niet, dat is ook weer een kwestie van smaak; persoonlijk vind ik ze veel lekkerder en smaakvoller met hun pel...

1:34 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Inderdaad een toprestaurant. Eerlijke en lekkere keuken. Eten gemaakt zoals het moet en vers. Vind je bijna nergens meer. Doe zo verder klimoppers. Wij zijn zeker vaste klanten van jullie.

11:55 a.m.  

Een reactie posten

<< Home