maandag, oktober 22, 2007

Flickren

Gisteren was ik op stap met een bende amateur-, semi-amateur- en professionele fotografen ('k wil niemand meer voor het hoofd stoten) in het Leuvense. De bijeenkomst was op alle vlakken een succes. We waren met exact het maximale aantal voor de gidsbeurt (dus de backupplannen die mijn vriend en ik bedacht hadden voor het geval de gids moeilijk zou doen omdat we met te veel waren, konden in de kast blijven). Het klikte goed binnen de groep die uit heel vriendelijke en aangename mensen bestond, die helemaal niet neerkeken op mijn minitoestelletje dat een beetje opviel tussen de grote fotokanonnen. ;-)

De gids Annick paste zich perfect aan aan onze wensen. Niet té veel uitleg en ze zorgde ervoor dat iedereen genoeg tijd had om foto's te nemen. Ze bracht ons op plekjes die zelfs doorgewinterde Leuvenaars niet kenden. Je kon haar eender wat vragen, ze wist overal iets over te vertellen. Zo heb ik een heel interessant gesprek met haar gehad over de vikingen en de manier waarop dit volk volledig verkeerd wordt voorgesteld in de geschiedenis. We waren zo tevreden over onze gids dat we er nog een uurtje extra rondleiding aan vastknoopten.

Leuven is een bijzonder fotogenieke stad. Ik meen te mogen zeggen dat de aanwezige fotografen zeker genoeg interessant fotovoer voorgeschoteld kregen. Voor de ene was dat een mooi detail in het begijnhof, voor de andere een knappe Spaanse die bereidwillig voor de lens poseerde. ;-) Na de gidsbeurt was iedereen een beetje moe en verkleumd, dus besloten we iets te gaan drinken in de Domus. Er werd veel lekker warme glühwein besteld om een beetje op te warmen. (En ik heb een paar koekjes afgesnoept van enkele sympathieke mensen.)

We sloten de avond af in de Notre Dame, alwaar tot onze grote spijt, zowel de lamskoteltjes als de mixed grill volledig uitgeput waren. Gelukkig werd onze bestelling na de initiële problemen snel verwerkt en konden onze hongerige magen gevuld worden. Tijdens de maaltijd werden er wat lenzen, flitsers en fototoestellen uitgewisseld. Amai zo'n grote zoomlens weegt nogal. Na het eten gingen we op pad om wat foto's van Leuven by night te nemen, maar door het druilerige weer was het aanvankelijke enthousiasme snel weggeëbd. We namen afscheid van elkaar en spraken af dat er zeker een volgende editie komt.

Labels: , , , , ,

5 Comments:

Blogger Peter Dedecker said...

Chique dinges!

Maar toch niet echt iets voor mij, denk ik, ik ken de b* van fotografie...

1:50 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Was heel tof, nogeens bedankt voor de organisatie.
Spijtig dat ik vroeger doormoest, maar ik mis ze nu al hier vanuit mijn hotelkamer.... :-)

9:14 p.m.  
Blogger yab said...

@Peter: Je hoeft echt niet veel van fotografie te kennen om naar zo'n meeting te komen. Gewoon graag foto's nemen is voldoende.

10:17 a.m.  
Blogger vrouwenliefhebster said...

Dus Leuven staat bekend voor de knappe Spaanse dames?

10:19 p.m.  
Blogger yab said...

@vrouwenliefhebster: Je vindt hier knappe dames uit alle hoeken van de wereld. ;-)

9:28 p.m.  

Een reactie posten

<< Home