zaterdag, februari 19, 2005

Arrogante Amerikanen?

Toegegeven, ik ben geen grote fan van George W. Bush. Alles behalve zelfs. Maar daarom scheer ik nog niet alle Amerikanen over dezelfde kam. Want hey, ik denk (echt waar) dat Amerikanen ook maar mensen zijn, net zoals iedereen op deze aardkloot. En laten we vooral niet vergeten dat niet elke Amerikaan op GWB gestemd heeft.

Dus heb ik met stijgende verbazing een aantal Amerikaanse reacties op een diplomatiek incident zitten lezen.

Ik citeer:
"Belgian officials need to realize that protecting our leaders is a different enterprise than protecting their own--people so unimportant and submissive that nobody would bother to attack them.

The Secret Service agent should have said, "Yes, I know I am in Belgium. Now show me what you do best, boot-licker."

Ik hoop echt dat dit soort reacties niet representatief is voor de wijze waarop de doorsnee Amerikaan over Belgiƫ en, bij uitbreiding, Europa denkt. Een beetje relativeren kan nooit kwaad.

1 Comments:

Blogger yab said...

En dan heb ik nog niets gezegd over de (eufemistisch uitgedrukt) niet zo vriendelijke commentaren over moslims.

11:52 a.m.  

Een reactie posten

<< Home