vrijdag, juni 10, 2005

It's a go!

Vandaag was het een hektische dag. Deze ochtend examen gehad van het grootste vak van dit academiejaar en deze namiddag hebben we dan eindelijk na veel vijven en zessen de go/ no go meeting van ons project gehad.

Het examen ging maar zozo. Ik vond het niet zo gemakkelijk (ofwel had ik niet genoeg tijd genomen om alles erin te pompen, dat kan ook wel zijn) en ik had wat te weinig tijd om over alles goed na te denken (die rottige meerkeuzevragen!). Maar ik hoop er wel op door te zijn. Positief denken! 't Is het eerste examen in de reeks, dus er volgen er nog...

Enfin, ik en universitaire examens, dat is meestal last minute blokwerk tot in de vroege uurtjes. En ja, vandaag was het niet anders. Na het examen moest ik me dan ,haast je rep je, naar de trein begeven om op tijd in Brussel te zijn voor de go/ no go meeting. Hup een nalu-drankje en off we go.

Gelukkig viel de go/ no go meeting erg goed mee. Ik zal jullie en mezelf de lijdensweg van dit project besparen, het volstaat te zeggen dat we onze oorspronkelijke planning met een maand of drie overschreden hebben. Tja, klant is koning, in de IT is dat toch een zeer rekbaar begrip. En die vermaledijde go/ no go meeting werd maar uitgesteld omdat er steeds nieuwe lijken uit de kast vielen.

Maar vandaag hebben we dus officieel een go gekregen! Nu kunnen we eindelijk in productie gaan en eens iets nuttigs doen!

En nu ga ik straks naar een leuke hersenloze film om dat te vieren!

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wat voor een examen was het?

Wees gerust, die manier van omgaan met universitaire examens is volstrekt normaal. Ik vraag me ook dikwijls af of ik de enige last-minute man ben, maar telkenmale word ik door zoveel mensen in de omgeving gerustgesteld. En tot nu toe lukt het nog vrij vlot ook, hopelijk geldt dit ook voor deze examenperiode en diegene die er nog moeten komen...

Alleszins nog veel succes toegewenst met de komende reeks! Hoeveel zijn het er nog? Wat studeer je eigenlijk nog?

7:34 p.m.  
Blogger yab said...

Personen- en familierecht. Best wel interessant, maar wel een hele dikke cursus.

Ik ben ook altijd een last minute blokker geweest. Ok, nu kan ik moeilijk anders, omdat ik mijn studie met mijn werk combineer, maar bij mijn vorige studies was dat ook al zo. Altijd al een deadline nodig gehad om mij te motiveren. Maar eigenlijk beklaag ik mij dat telkens weer. Ik zou ook best wel eens op mijn gemak naar een examen willen toeleven.

Anyway, one down, nog drie te gaan. ;-)

8:15 p.m.  

Een reactie posten

<< Home