zondag, augustus 14, 2005

Belgisch weertje

Brrr. Net midden in een bijzonder natte regenbui terecht gekomen.

Mijn vriend en ik waren te lui om te koken (ok, de eerlijkheid gebiedt mij om te zeggen dat dit eerder regel dan uitzondering is), dus besloten we de Leuvense horeca nog maar eens te sponsoren. We zijn naar de Werf geweest omdat dit niet zo ver, niet zo duur en best wel lekker is.

Op de heenweg was alles nog peis en vree, er stond zelfs een aangenaam zonnetje aan de hemel. Dus dachten we, wel ja, een terrasje, waarom niet? Helaas, we hadden net ons eten besteld toen de hemel begon te betrekken en de donder met tromgeroffel onze aandacht opeiste. Voeg daarbij een lekker windvlaagje en je hebt het perfecte voorspel voor een schitterende regen/hagelbui. We dachten nog even het weer te trotseren onder een parasol, maar na enkele minuten zijn we toch maar laf naar binnen gevlucht.

Na het afrekenen was het gestopt met regenen, dus hoopten we snel tussen de buien door thuis te geraken. Met het bekende gevolg... Een uitgeregend kapsel, natte kleren en natte voeten. En natuurlijk ligt die paraplu altijd thuis als je hem eens nodig hebt.

Het weer belooft alvast niet veel goeds voor Marktrock deze avond. Ik ben er gisteren, wegens het slechte weer (en een beetje gebrek aan goesting) ook al niet geraakt. Nuja, ik ben niet echt zo'n muziekkenner, dus ik ga eerder voor de sfeer. Ik had afgesproken om 's avonds mijn vrienden te vervoegen om nog wat afsluitende optredens mee te pikken, maar uiteindelijk zijn mijn vrieden gewoon hier op ons appartementje iets komen drinken. Was ook gezellig en we stonken achteraf niet naar de rook. ;-)