woensdag, december 14, 2005

Freya

Soms vraag ik mij toch af of ik de enige jongere in Vlaanderen ben die mejuffrouw Van den Bossche geen "toffe madam" vindt. Ik heb al een tijd het vermoeden dat Freya haar blitzcarrière meer te maken heeft met haar hippe looks en haar familienaam dan met haar politiek inzicht. De aantal keren dat ik een interview met haar op de radio gehoord heb, was ik alleszins niet onder de indruk. Ik ben ook fameus verschoten dat ze op de plek van Vande Lanotte mocht gaan zitten als minister van begroting. Nu, ik mag hopen dat Johan zal haar wel laten bijstaan door enkele zeer bekwame medewerkers.

Haar laatste stoot vind ik echter van niet veel rijpheid en inzicht getuigen. Hoe kortzichtig om de leden van het Nederlandse kabinet op hun uiterlijk te beoordelen. Let op, ik spreek mij hier niet uit over de al dan niet terechte kritiek op het Nederlandse begrotingsbeleid. Ik vind het gewoon nogal dom dat een minister zich zulke uitspraken laat ontlokken. Wat maakt het uit dat Balkenende dag in dag uit hetzelfde kostuum draagt? Of dat Gerrit Zalm er ouder uit ziet dan hij is? Zolang ze het land maar op een vaardige manier besturen, zal mij dit worst wezen. Het gaat hem toch in eerste instantie om het beleid dat ze voeren? Of zijn hippe looks tegenwoordig belangrijker dan tevreden burgers?

Een vice-minister en minister van Begroting en van Consumentenzaken zou toch beter moeten weten...

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Je bent zeker niet alleen met die ideeën hoor. Ook ik vind dat ze van weinig intelligentie getuigt en dat ze haar carriere meer aan andere dingen dan haar capaciteiten te danken heeft.

Nu ja, achter de touwtjes houdt VDL alles nog in handen. Onlangs zijn enkele kabinetten naar hetzelfde gebouw verhuisd. Dit moest van VDL, "omdat hij haar niet vertrouwt", heb ik uit betrouwbare bron vernomen ;-)

1:40 a.m.  
Blogger yab said...

Hehehe, interessant om weten.

10:16 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Whoops, nu pas zie ik wat voor idiote uitdrukking ik daar gezet heb. Moest natuurlijk zijn "achter de schermen houdt VDL de touwtjes nog steeds stevig in handen". Ik vraag me af in wat voor toestand ik die onzin geschreven heb ;-)

De inhoud klopt echter wel.

5:34 a.m.  
Blogger yab said...

@Peter: Jaja, te veel gedronken, zeker? ;-)

6:55 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Oh, ik weet 't niet meer. Ik herinner mij gelijk dat ik 't op 't moment dat ik de correctie schreef, moeilijker had dan tijdens de eerste comment, maar meer weet ik er ook niet meer van. Jammer dat de datum er niet bij staat, bij die comment. En ik kan mij ook niet echt herinneren veel gedronken te hebben vorige week, enkel een paar duvels op 't galabal vrijdag.

Ah, ik sla wel eens meer zever uit mijn botten ;-)

9:09 p.m.  

Een reactie posten

<< Home