donderdag, december 01, 2005

Gisteren...

De daad bij het woord gevoegd en mij eens goed gaan bezatten. Als opwarmertje zijn we eerst twee uurtjes gaan schaatsen. Lang geleden dat ik nog eens op het ijs gestaan had en dat was eraan te merken: het eerste kwartier kwam ik al wankelend door. Maar daarna ging het beter. Zelfs het overzetten in de bocht lukte (een beetje). En op het einde van de schaatsbeurt had ik al genoeg zelfvertrouwen om mijn vriendje achterna te zitten. Niet dat ik ook maar een schijn van kans maakte om hem in te halen, want hij is echt wel een natuurtalent op de schaatsen.

Het schaatsen was eigenlijk bedoeld als activiteit voor de mensen van mijn irc-kanaaltje. Helaas was de opkomst nogal mager. Vijf personen, niet echt een succes. Maar de afwezigen hadden ongelijk. Lang geleden dat ik mij nog zo goed geamuseerd heb. Tijdens het schaatsen heb ik ook mijn hart een beetje kunnen uitstorten bij mijn goede vriend G. G en ik zijn verwante zielen, al zijn we het eigenlijk nooit ergens over eens. Een zalige paradox. :-)

En eerlijk is eerlijk, mijn vriendje ziet er geweldig sexy uit op schaatsen en kussen met rooie neuzen van de kou, het heeft wel iets. Mijn humeurbarometer is er zeker en vast door gestegen.

Na het schaatsen zijn we (wat hadden jullie gedacht?) nog iets gaan drinken. Onze eerste keuze was dewerf (mmm, warme chocomelk!). Helaas was het zo druk in dewerf dat er zelfs mensen buiten op het terras zaten. En sorry, het is écht geen terrasjesweer meer. Mijn tenen zouden er beslist vanaf vriezen.

We zijn dan maar uitgeweken naar de Barcode in de Muntstraat. Daar was nog wel een plekje voor vijf verkleumde schaatsers. En toen begon het drinkgelag. De rest laat ik over aan jullie verbeelding. ;-)