vrijdag, december 23, 2005

Muts

En wat ben ik vandaag kwijtgespeeld? Mijn allerliefste grijze muts. :-( Een muts die ettelijke leuke avonturen op skireis meegemaakt heeft en al jaren mijn oortjes warm hield. Voorgoed uit mijn leven weggerukt. :-(

Wat is er gebeurd? Yab stapt een winkel binnen, doet muts uit, zoekt wat rond in de winkel naar een geschikt cadeautje, vindt iets, betaalt aan de kassa, stapt buiten, heeft koude oren, wil muts opzetten, weg muts. Natuurlijk dadelijk op mijn stappen teruggekeerd, heel de winkel afgezocht, aan de kassa in mijn beste Frans gevraagd of ze misschien een muts (quelque chose pour mettre sur la tête, want ik ken het Franse woord voor muts niet) gevonden hebben. Niet te vinden. Grmbl. Waarschijnlijk loopt er nu ergens in Brussel iemand rond met een mooie grijze fleecemuts met een grijs pomponnetje op.

Grmbl. Moest ik alle dingen in één ruimte verzamelen die ik in de loop der tijden al her en der verloren heb, ik zou er een fijne winkel mee kunnen uitbaten.