zaterdag, januari 28, 2006

Linosnede

Vanochtend, in de tekenles, hebben we verder gewerkt aan de opdracht van vorige week: een linosnede. Voor de mensen die niet bekend zijn met de techniek: veel gepruts (vooral als de linoleum koud is) en een verhoogd risico op snijwonden aan je vingers.

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van druktechnieken in het algemeen, omdat ik vind dat je in vergelijking met een gewone tekening of schilderij minder controle hebt over het uiteindelijke resultaat.(Naar het schijnt ben ik een controlefreak.) Maar aangezien alles leuker is dan blokken, had ik vorige week mijn linoleum thuis verder afgewerkt, zodat ik vandaag het ding alleen nog maar met inkt hoefde in te smeren en vervolgens af te drukken.

Helaas bleek ik zowat de enige ijverige ziel in de klas. De rest moest nog grote delen wegsnijden uit hun linoleum. En de juffrouw had het grote druklokaal niet gereserveerd, dus we moesten ons behelpen met een klein, slecht afgesteld drukpersje. En tja, na een viertal niet zo geslaagd drukken, ben ik van miserie dan maar verder beginnen werken aan de linoleum van een meisje dat er niet was. Tot zover mijn goeie daad voor vandaag. ;-)

Volgende week mag de rest van ons klasje drukken, maar dan wel zonder mij. Ik zal op datzelfde moment hard zitten zwoegen op mijn laatste examen. Maar ik ben er zeker van dat de juffrouw geweldig mooie afdrukken van mijn linoleum zal maken. ;-)

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Kan je de saaie lessen niet gewoon skippen?

9:54 p.m.  
Blogger yab said...

Ik skip alleen tekenlessen als ik in het buitenland zit of examen heb! Als de opdracht zelf saai is, kan ik nog altijd chiacchierare met de juffrouw. ;-)

5:34 p.m.  

Een reactie posten

<< Home