zaterdag, januari 07, 2006

Wat is de beste Linux-distributie voor jou?

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Bij mij was't Ubuntu, gevolgd door Debian, met Gentoo (mijn huidige) op de derde plaats. Ubuntu heeft mij al langer overtuigd, ik installeer het bij alle linux-geïnteresseerden en ze kunnen er bijzonder snel mee overweg, als ze 't al niet zelf geïnstalleerd hebben. Als mijn Gentoo ooit de soep in draait, schakel ik over naar Ubuntu. Maar ik ben best wel tevreden van Gentoo, heb er heel veel aan bijgeleerd, never change a winning team :-)

Wat gebruik jij eigenlijk?

6:26 p.m.  
Blogger yab said...

Wel, vanalles een beetje. :) Op mijn laptop van het werk draait WindowsXP. Thuis hebben we een hele verzameling pc's: een Windows2000, een dual boot CentOS/Windows2000, een dual boot Fedora/OpenSUSE, een CentOS en nog twee alpha's waarop Fedora staat, maar die staan momenteel af, wegens te luidruchtig en te hoog energieverbruik. De pc's van mijn studentenvereniging draaien bijna allemaal Debian, behalve dan één verdwaalde BSD-machine. ;-)

En om Apple ook wat te gunnen ben ik van plan mij na de verhuis een Power Mac of een iMac aan te schaffen. Allez, als de financiën het dan nog toelaten. ;-)

11:18 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Amai, een mooie collectie blijkbaar, met zelfs alhpa's...

1:38 a.m.  
Blogger yab said...

Mja, de KUL heeft ooit eens een hoop alpha's weggedaan voor een spotprijsje omdat daar (toen nog) WindowsNT op draaide en de support voor WindowsNT op alpha afliep. Met als gevolg dat ongeveer alle geeks (en dat zijn er heel wat) in mijn omgeving een alpha hebben.

2:45 p.m.  

Een reactie posten

<< Home