woensdag, april 19, 2006

Manic Wednesday

Meestal laat ik dit soort vraagjes links liggen, maar aangezien ik een geweldige fan ben van reizen, maak ik deze keer een uitzondering.

Noem alle landen op waar je ooit bent geweest.
Omdat een beeld meer zegt dan duizend woorden:


(België, Egypte, Tunesië, Frankrijk, Oostenrijk, Tsjechië, Griekenland, Duitsland, Italië, Luxemburg, Polen, Nederland, Portugal, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Thailand, Vaticaanstad en Zwitserland)

Wat was je leukste reiservaring?
Goh, het allerleukste moet toch de reis met mijn studiegenootjes naar Polen geweest zijn. We hebben daar met z'n allen de wodka-economie een flinke duw in de rug gegeven. En die avond in de Shakesbeere (yep, juist gespeld) is nog steeds legendarisch. Een meer dramatisch hoogtepunt van die reis was het bezoek aan Auschwitz-Birkenau, ik krijg nog steeds kippenvel als ik daaraan terug denk.

Op de tweede plaats staat de cruise die mijn vriend en ik in Egypte gemaakt hebben. De meest indrukwekkende gebouwen en tempels die ik in mijn hele leven gezien heb.

Noem vijf dingen of plaatsen die je in dit leven nog wilt zien.
Goh, maar vijf? Ik wil nog zoveel zien. Maar allez vooruit, een mens moet ergens beginnen:
- Machu picchu
- De pyramiden in Egypte (wij hebben op onze cruise alleen het zuiden bezocht)
- Moskou en Sint-Petersburg
- Japan
- Australië

Het strand, of de bergen? Of iets anders?
Toch wel het strand, denk ik. Ik ben een geweldige fan van de zee.

Ga je dit jaar op reis? Waarheen?
Wel, ik ben dus net terug van Madrid. Staan nog op het programma: het jaarlijks weekendje met de mensen van mijn irc-kanaal en een bezoekje aan de zus van mijn vriend die volgend academiejaar op Erasmus naar Polen gaat.

Met dank aan Tales from the crib.