donderdag, augustus 03, 2006

Steun aan de Leuvense horeca

Over ons zullen ze niet te klagen hebben. Mijn vriend en ik hebben de voorbije dagen méér dan ons steentje bijgedragen tot het in stand houden van de Leuvense horeca.

Maandagavond zijn we een hartige pannenkoek gaan eten in het pannenkoekenhuisje in de Brusselsestraat. Daarna hadden we afgesproken om een terrasje te doen met bevriend koppel C en H. Die afspraak is echter niet doorgegaan wegens onvoorziene omstandigheden. Geen probleem, gewoon verzet naar woensdagavond. Mijn vriend en ik hadden ondertussen al een plekje gezocht op het terras van de Rodins en dan ben je natuurlijk moreel verplicht om een cocktail te drinken. Ha ja!

Dinsdagavond zijn we iets gaan eten met N en B in de Muy Sapore. We zijn daar ondertussen zo'n beetje vaste klant geworden. Ik had niet op voorhand gereserveerd en het enige tafeltje voor vier personen dat nog vrij was, was vlak bij een doorgang gelegen. Ter compensatie kregen we na het eten een digestief van het huis aangeboden, een grappa. En daarna nog een amaretto. 'k Hoef niet te zeggen dat we al in vrolijke stemming waren toen we (ja alweer) afzakten naar de Rodins. Door het wisselvallige weer durfden we ons niet aan een terrasje wagen, maar cocktails binnen smaken ook goed. (De sabayon ook, trouwens.) Ik denk dat de drank er voor iets tussen zat, maar we hebben ongeveer de ganse tijd de slappe lach gehad. :-)

Woensdag dan met C en H naar de Earth Shake. Superlekker gegeten en natuurlijk moest ik mijn favoriete dessert (limoensorbet met munt en chocolade) nemen na de maaltijd. Mijn vriend had een Havana Rum besteld als digestief en daar mocht ik ook even van nippen. Aan te raden als je een verkoudheid hebt, je neusgaten zijn meteen ontstopt. ;-) Een hevige regenbui getrotseerd om naar d'Entreprise te gaan voor een afzakkertje (ze hebben daar ook cocktails, het moet niet altijd Rodins zijn). Cocktailtje gedronken en daarna de Spoon d'entreprise (burning surprise) geprobeerd. De barman is twee keer komen uitleggen wat dat juist inhield, uit schrik dat ik het niet zo'n aangename verrassing zou vinden. Ik ga niet verklappen wat het juist is, om de verrassing niet te verprutsen, maar ik vond het een aanrader. Misschien een tipje van de sluier: één van de ingrediënten is Chartreuse en het wordt op een interressante manier gepresenteerd.

Nu seffens naar de film en dan denk ik dat we even een horecapauze gaan inlassen. Dit was mijn laatste weekje fun voor het begin van de blok. Serieuzere zaken hebben mijn aandacht nodig.

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hier kan ik even niet volgen... 2de zit en toch werk je in Brussel?

Studeer je nog wat bij?

5:50 p.m.  
Blogger yab said...

@goya: Yep, ik studeer nog wat bij. Ik heb te veel vrije tijd. ;-)

9:13 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuven mag trots op je zijn!

Ik zou je wel eens willen zien in dergelijke happy toestand na een goede portie alcohol :-)

6:51 p.m.  
Blogger yab said...

@peter: Je mag mij altijd eens uitnodigen voor een cocktail party. ;-)

5:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home