zaterdag, september 09, 2006

La tourneuse de pages

Gisteren met een vriendin naar La tourneuse de pages gaan kijken. Zeer goeie film. Er wordt weinig gesproken, maar de blikken van de hoofdrolspelers zeggen des te meer. De ganse film is er een onderhuidse spanning aanwezig. Je weet dat het mis zal lopen, maar je kan alleen afwachten wanneer en op welke manier la tourneuse haar wraak zal uitoefenen.

De film bracht me een beetje terug naar de tijd toen ik zelf nog zenuwachtig voor het publieke examen in de gangen van de muziekacademie rondhing. Die sfeer, de oude houten vloeren, de kenmerkende geur van het gebouw, de nerveuze medeleerlingen, de trillende handen voor het optreden, de euforie na een goed solo-optreden,... Mmm, ik mis het wel. Misschien heb ik over een jaar wat meer tijd om mij met mijn instrument bezig te houden.

Na de film zijn we nog iets gaan drinken op ons flatje (de laatste keer) en konden we vanuit het raam genieten van het vuurwerk in het stadspark. Een spetterende afsluiter van een fijne avond.

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Welk instrument was dat dan?

Trouwens, inderdaad, een goeie film ;)

1:19 p.m.  
Blogger K. said...

Trillende en zwetende handen. Geen gladde positiewisselingen meer, en plakkende vibrato's! Medeleerlingen die aan de kalmeertabletten zaten, niet-toonvaste toonladders tegen de zenuwen. Argh, de stress! Argh, die knoop in mijn maag! Argh, die ondoorgrondelijke jury...

11:18 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

vond die film ook wel heel goed 'k ga hem hier niet nog eens bespreken lol

12:22 p.m.  
Blogger yab said...

@tom: Dwarsfluit.

@lord: 'k Heb de bespreking op je blog gelezen.

10:52 a.m.  

Een reactie posten

<< Home