woensdag, oktober 04, 2006

Het leven van een buschauffeur

Respect. Deze ochtend was het weer van dat. Stampvolle bus, fietsende studenten die plots voor, achter en naast de bus opduiken, vrachtwagens die de weg blokkeren, omgevallen fietsen die half op straat liggen, voetgangers die zonder omkijken de straat oversteken, wegenwerken, strakke tijdschema's,... Ik stond vanochtend helemaal vooraan in de bus en ik kan u zeggen, ik schrik mij elke keer een hoedje als er opeens een fietser uit het niets verschijnt. Ja, echt, respect.

Labels: , , , ,

4 Comments:

Blogger pierre du coin said...

Mijn dochtertje (net twee) heeft een verwoed charmeoffensief ingezet naar busbestuurders. Telkens ze er een ziet roept ze luidkeels "kijk, bus bus bus" en begint heel enthousiast te wuiven. De buschauffeurs die in onze straat passeren beginnen haar al te kennen.

11:09 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat moeten echt wel zotte chauffeurs zijn die bus dudes. Ik rij met een berlingo (zo'n camionette ding) en ik heb dus bijgevolg geen achterruit. 's ochtends en 's middags moet ik door stad terwijl er op dat moment 4 scholen beginnen of net gedaan zijn. Ik kom daar dus zot van. Vooral omdat ik altijd maar op het laatste zie of er een fietser aan mijn rechterkant zit. Gelukkig werkt mijn rem nog goed.

2:59 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Fietsers hebben het soms ook niet makkelijk (ik spreek uit ervaring) al worden er veel onvoorzichtige (lichtjes uitgedrukt) dingen gedaan door fietsers. Je weet wel, dingen...

11:35 p.m.  
Blogger yab said...

@pierre: De buschauffeurs zullen zich geflatteerd voelen. ;-)

@nick: Ja, in de omgeving van scholen is het een hel om te rijden. Gelukkig zijn er nu van die mooie paarse inktvispalen om de bestuurders attent te maken op de aanwezigheid van scholen.

@pieter: Ja, 'k weet het, als fietser ben ik zelf ook al ettelijke keren bijna de stoep opgereden door een bus. De straten waardoor die bussen zich moeten wringen zijn soms zodanig smal dat ze weinig keuze hebben.

2:58 p.m.  

Een reactie posten

<< Home