woensdag, februari 07, 2007

In memoriam Marktrock Leuven

Jammer, erg jammer.

Nu moet ik zeggen dat ik niet echt een frequent bezoeker van Marktrock (en bij uitbreiding van festivals in het algemeen) was, maar het festival bracht in de zomermaand augustus extra sfeer (en extra frustratie voor de studenten met tweede zit) naar Leuven. Ik vond het vooral gezellig op de terrasjes in de buurt van de niet-betalende podia. Op de (betalende) Oude Markt ben ik maar een tweetal keer geweest en dan nog alleen maar omdat ik gratis toegangskaarten had. ;-) Ongetwijfeld zullen veel stadsfestivalliefhebbers het verdwijnen van Marktrock betreuren. 24 jaar een succesvol festival organiseren, het is iets om trots op te zijn. Een monument verdwijnt.

Gelukkig is er Beleuvenenissen om de fakkel (een beetje) over te nemen.

Labels: , , , ,