donderdag, maart 01, 2007

Verjaardagsdiner

Gisteren zijn we, om de verjaardag van mijn vriend op gepaste wijze te vieren, gaan dineren in de Voltaire. We hadden geluk dat de zeswekelijkse Saveuravond net samenviel met zijn verjaardag. Ik ben al een half jaar aan het proberen zo'n saveuravond bij te wonen, maar telkens had ik andere verplichtingen. Deze keer hadden we geluk. Ik was er dan ook heel snel bij om een tafeltje voor ons twee te reserveren.

Het werd een behoorlijk geslaagde avond. Het concept van de saveuravond is simpel: je krijgt van elk nieuw gerecht op de suggestiekaart een klein hapje te proeven. Wat neerkomt op vijf voorgerechtjes, vijf hoofdgerechtjes en vijf desserts. Op die manier proef je van alles wat en kan je ook gerechten proberen die je misschien zelf nooit zou bestellen als ze op de kaart staan.

Mijn favoriete gerechtjes van de avond:
- Carpaccio van tonijn à la Niçoise
- Eendenfilet met appelsiensaus en gebakken polenta
- Sorbet van meloen onder bubbels

Lekkere herinneringen. En nu ga ik nog wat keukenkastjes kuisen.

Labels: , , , ,

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Leuk hé! De Voltaire is ook ons adresje als we iets te vieren hebben. Maar die Saveureavond ken ik niet.. daar moeten we vlug verandering in brengen :)

6:21 p.m.  
Blogger yab said...

@framboos: Zeker doen!

11:07 a.m.  

Een reactie posten

<< Home