maandag, augustus 13, 2007

Een lui weekend

Buiten het etentje op vrijdag, hebben mijn vriend en ik dit weekend bijster weinig gerealiseerd. Ok, zaterdagvoormiddag zijn we naar een paar winkels geweest, waarvan de helft dicht was (wegens veranderde openingsuren en Marktrock). Het Besloten Land daarentegen was wel open. Een slechte zaak voor onze portemonnée, zo bleek, want we zijn er met meer dan tachtig euro aan strips buiten gestapt. Voor dit bedrag kregen we 17 strips, waaronder de volledige SODA-reeks. Na eerst iets te zijn gaan eten op het terras van de Werf (waar tot onze grote verbazing nog tafeltjes in de zon vrij waren), hebben we onze leessessie verdergezet op het balkon van ons appartementsgebouw. Ik kan me de laatste keer dat we zo'n rustige dag gehad hebben, zelfs niet meer herinneren. En geloof me, het deed deugd. Misschien over een jaar of twee nog eens zo'n dag inlassen. ;-)

Zondag ging verder aan hetzelfde gezapige tempo. 's Middags een terrasje gedaan op het Martelarenplein en dan in de namiddag toch wat proberen blokken. 't Is immers hoognodig. Ik kan de komende examens immers zo hard negeren als ik wil, daarmee verdwijnen ze nog niet. Door mijn eigen laksheid en nalatigheid zit ik dit jaar met een redelijk ondoenbare septemberzittijd opgescheept. Maar goed, wie niet blokt, moet op de blaren zitten. Ik moet stoppen met mij afvragen waarom ik zonder concreet doel voor ogen aan een twee diploma begonnen ben. Gewoon verstand op nul en beginnen blokken.