maandag, augustus 29, 2005

Zucht

Ok, van dit soort berichten in mijn mailbox krijg ik dus grijze haren (en geloof mij, dat is met mijn haarkleur niet zo evident). En het wordt er alleen maar erger op als ik vervolgens de lange, lange lijst e-mailadressen bekijk die samen met de hoax afgeleverd worden. Met de ontvangst van dit bericht ben ik in één klap tweehonderd e-mailadressen rijker geworden. Hoera!

Mensen! Weten jullie nu NOG ALTIJD niet dat je alleen maar snel rijk kan worden door met de LOTTO mee te spelen (en dan nog)? E-mails die geld, goud, Nigeriaanse erfenissen en grotere penissen beloven zijn onzin, nonsens, bullshit! Echt waar, ik houd jullie niet voor het lapje! En het ergste van al is, ik krijg dat soort berichten van mensen waarvan ik wéét dat ze intelligent zijn. En toch trappen ze erin. Hoe is het mogelijk!? Moest een huis-aan-huis verkoper dit soort dingen beloven, ze zouden het niet geloven. Maar als het in een e-mail staat, tja dan moet het wel waar zijn. Net alsof ze al hun hersencellen op vakantie sturen als het over e-mailverkeer gaat.

Moraal van het verhaal: een beetje kritisch zijn, kan nooit kwaad. En als je dan nog twijfelt, gebruik the force en zoek even op of het al dan niet om een hoax gaat.

Tot zover deze boodschap van algemeen nut.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Inderdaad, vreselijk, hoewel dat bij mij de laatste tijd toch wel erg verminderd is. En die "intelligente mensen" geven dan als antwoord "ja, ik weet wel dat 't niet waar is, maar je weet maar nooit hé".

Gelukkig dat ik er bijna geen mer binnenkrijg tegenwoordig, maar ik zal 't maar niet te luid zeggen zeker? ;-)

4:11 p.m.  
Blogger yab said...

Hehe, bij mij was het ook al een tijdje geleden.

Ik vrees wel dat dit soort berichten nooit helemaal zal uitsterven. De mensen geloven nu eenmaal graag in sprookjes.

3:44 p.m.  

Een reactie posten

<< Home