maandag, september 12, 2005

Klantvriendelijkheid

Een half uur geleden stond ik aan te schuiven aan het loket van het station van Leuven omdat ik elf tickets wilde kopen voor een b-dagtrip naar Walibi (uitstapje met mijn studentenvereniging). Heel vriendelijk vraag ik aan de meneer achter het loket of het mogelijk is om tickets voor elf personen naar Walibi te kopen. De uitstap zelf was gepland voor 25 september, dus ik was ruimschoots op tijd.

De heer kijkt mij aan alsof hij nog nooit van B-dagtrips gehoord heeft, haalt vervolgens een boekje met B-dagtrips boven, geeft mij dat boekje en zegt: "Hier naar dit nummer moet je bellen. Je kan ook via internet reserveren." Ik: "Ach, och, ok..." In de overtuiging dat je dus geen B-dagtrip tickets aan het loket zelf kon kopen.

Nu kom ik thuis en wat staat er vier regels onder het telefoonnummer van de B-dagtrips in datzelfde boekje? Ik citeer: "Zo u dat wenst, kunt u uw biljetten ook contant betalen in het station." Blijkbaar is het personeel van de NMBS niet goed ingelicht of rammelen ze graag met de voeten van hun klanten. Nu kan ik morgen nog eens terug gaan en hopen dat er dan wel een bekwame mens achter het loket zit.

/me boos dat ze zich met een kluitje in het riet heeft laten wegsturen.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik heb mijn Walibi B-dagtrips ook al iedere keer gewoon aan het loket gekocht, nog nooit problemen mee gehad...

11:45 p.m.  
Blogger yab said...

Ja, ben de dag erna teruggegaan en toen was dat dus geen enkel probleem. Ik vermoed dat die vent gewoon zijn dagje niet had.

3:38 p.m.  

Een reactie posten

<< Home