zaterdag, januari 14, 2006

King Kong

Yep, het is er dan toch van gekomen. Ik heb hem zien vallen van de Empire State Building. En daarna was hij helemaal dood. :-(

En wat vond ik van de film? Wel, in hetzelfde bedje ziek als RoTK: te lang en met een slot waar geen einde aan schijnt te komen. Valt ie of valt ie niet? Ik heb er verdorie hoogtevrees van gekregen. En een plaatsvervangende longontsteking. In het putje van de winter in je negligé rondlopen, dat kan niet gezond zijn. En mijn vriend gaat vannacht zeker nachtmerries hebben van vieze insecten die over zijn lijf krioelen. ;-)

Verder vond ik dat de CG toch wel heel erg in het oog sprongen. Ik zat duidelijk niet genoeg in het verhaal om daarover te kunnen stappen. Of misschien ben ik gewoon een nerd, dat kan ook zijn. ;-) De aap zelf vond ik wel heel goed gedaan. Je leeft meer mee met het beest dan met de rest van de doorboorde, verpletterde, verdronken,... mensjes in de film. En da's natuurlijk net de bedoeling.

Je krijgt alleszins waar voor je geld. Jurassic Parc, Titanic (dat slot! Leonardo is een tweede keer verdronken), Arachnophobia en Lord of the Rings all in one. Peter Jackson zal het verdorie moeilijk hebben om een nog spectaculairder scenario te vinden.

Ach, ik heb mij geamuseerd en dat is in stressvolle tijden als deze natuurlijk het belangrijkste. Tijdens een paar achtervolgingsscènes heb ik ook keihard moeten lachen, alleen weet ik niet of dat de bedoeling was. Maar een film die mij doet lachen, die moet wel de moeite zijn. Alleen blijf ik erbij: drie uur Kong is van het goeie te veel.