donderdag, juli 13, 2006

De nieuwe werkplek: een evaluatie

Pro's:
- Leukere terrasjes in de buurt.
- De nabijheid van de Grote Markt, die toch net iets groter is dan Leuvense Grote Markt. Japanse toeristen, massa's Japanse toeristen, met fototoestel, handschoentjes (voor de vrouwen) en paraplu's om zich tegen de zon te beschermen. Ik ben dol op Japanse toeristen!
- In een straal van tweehonderd meter zijn er zeker twintig chocolatiers. Die helaas bijna allemaal even duur zijn.
- Een Haägen-Dazs ijszaak vlakbij. (En ja, ik besef maar al te goed dat 2.60 euro voor een bolletje ijs belachelijk is.)
- Meer sociaal contact met mijn collega's.
- Mooiere ontspanningsruimten.
- Een chiller en dus is er eindelijk gratis water, het ganse jaar door.

Con's:
- De Nieuwstraat is verder. Ik mis de INNO en mijn favoriete kaartenwinkeltje. :-(
- Té veel sociaal contact met je collega's is soms ook niet alles. Ik ben nogal snel afgeleid.
- Minder privacy.
- Een kleinere bureautafel == minder ruimte voor mijn rommel.
- Tien minuten langer sporen per dag.
- Minder toiletten (toiletten zijn een levensnoodzaak!).
- Brussel Centraal kan niet tippen aan Brussel Noord, met zijn gigantische aanbod aan broodjeszaken, die naast broodjes ook slaatjes, chocomousses, fruitsla, vers geperst fruitsap en ja, zelfs sushi aanbieden. Centraal Station heeft nog niet eens een Panos. Centraal Station is bovendien een geweldig ongezellig station. Brr.
- Het bedrijfsrestaurant heeft minder keuze en is kwalitatief minder hoogstaand dan het vorige.

Edit: Was ik toch helemaal die veel te koude airco vergeten bij de con's te zetten, zeker?

Conclusie: alles heeft zo zijn voor- en nadelen, maar het is verbazingwekkend hoe snel een mens zich aanpast aan een nieuwe situatie. Nog een maandje of zo en ik zal me hier helemaal thuisvoelen.

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Binnenkort is er een totaal vernieuwd Brussel-Centraal.

(maar dat zal nog wel een tijdje duren)

5:25 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik lees toch nieuwe 'werkplek'. Heb eerder het gevoel van nieuwe 'ontspanningsplek'. Sorry maar die indruk geef je me.
José

10:42 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Er is een panos in de muntgalerij en ook eentje op de grasmarkt. Da's niet in het centraal station, maar nog redelijk in de geburen.

11:31 p.m.  
Blogger yab said...

@panosetc: Die aan de grasmarkt heb ik ondertussen al ontdekt. Staat meestal veel volk, maar ze zijn er wel efficiënt.

10:52 a.m.  

Een reactie posten

<< Home