dinsdag, juli 11, 2006

Opruimactie

Mijn vriend is hier aan de grote schoonmaak begonnen. Actie nummer 1: het leegmaken van de boekenkast. Stápels oude cursussen zijn daaruit gekomen. Van vakken waarvan ik me nog amper kan herinneren dat ik die vroeger ooit gestudeerd heb, laat staan dat ik mij nog een letter kan herinneren van wat erin staat.

Veel hopen papier hebben we gewoon weggegooid. Want wat ben ik nog met kopies van oefenzittingen (tja, 'k was niet zo'n ijverig studentje in mijn jonge jaren) en examenvragen uit de jaren stilletjes? Soms stoot je nog op leuke vondsten. Foto's die ergens tussen gesukkeld zijn, uitgeleende notities die nooit terug bezorgd werden aan de vriendelijke uitlener (en die die beslist nooit gemist heeft) en een prachtige Tabel van Mendeljev in kleur. Onze stapel oud papier groeit hier zienderogen.

4 Comments:

Blogger Lou said...

Ben ook aan het oprommelen geslagen en vandaag een verloren gewaande cadeaubon van AS Adventure teruggevonden tussen mijn notities van ... sociologie. Feesje (o:

7:29 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Da's toch iets dat ik nog altijd niet over mijn hart kan krijgen...

Ik heb nog alles vanaf het eerste studiejaar ergens in een hoekje van mijn walk-in kleerkast staan :-s

8:43 p.m.  
Blogger yab said...

@joke: Mijn eigen notities gooi ik natuurlijk niet weg. Maar kopies van notities van een ander en hopeloos verouderde slides? Wat ben ik daar nog mee? Zeker als je aan een tweede studie bezig bent, begint de hoeveelheid verzameld papier echt gigantische proporties aan te nemen. Originele cursussen en boeken smijt ik natuurlijk niet weg. Al besef ik maar al te goed dat ik die van ze leven nooit meer zal open doen.

3:11 p.m.  
Blogger yab said...

@lou: Zulke leuke verrassingen ben ik jammer genoeg nog niet tegen gekomen. ;-)

3:16 p.m.  

Een reactie posten

<< Home