donderdag, augustus 10, 2006

Random facts about yab

In de categorie "dingen die u eigenlijk geen bal interesseren", mijn favoriete smaakpapillenverwenners:

- chocolade: favoriete chocolade van het moment: bijna alles uit het gamma van New Tree; met pralines van chocolaterie Demeestere in Leuven of van Neuhaus maakt u mij ook altijd blij;
- cocktails, bij voorkeur zure cocktails zoals caipirinha, mojito, strawberry daiquiri,...
- scampi: love them!
- tomaat garnaal (zónder mayonaise);
- de Thaise keuken: ongeveer alles wat ze mij bij een Thai voorschotelen vind ik geweldig lekker; citroenkruid, gember: jummie; nog nooit zo goed gegeten als tijdens mijn veertien dagen Thailand;
- garnaalkroketten;
- pannenkoeken: Mikado, alstublieft;
- sushi: bij uitbreiding kan de hele Japanse keuken op mijn goedkeuring rekenen;
- Alpro soja chocolademelk: hier moet ik streng zijn voor mezelf, rantsoeneren die handel, want anders verdwijnt zo'n brik van een liter schrikbarend snel;
- Ben & Jerry's ijs, alhoewel ik ook geen neen zeg tegen een bolletje Häagen Dazs;
- aardbeien: wat is er lekkerder dan aarbeien gedoopt in gesmolten chocolade?
- tiramisu;
- chocomousse;
- goeie Poolse wodka;
- rode wijn gerijpt op eiken vaten;
- cava;
- ananas;
- spruitjes;
- spinazie;
- quiches (behalve die met spekjes);
- zalm: het liefst gerookt;
- eend in sinaasappelsaus;
- de limoensorbet met chocolade en munt van de Earth Shake;
- mozarella met tomaat en basilicum;
- kaas in 't algemeen en Appenzeller in het bijzonder, bij voorkeur te consumeren met een glaasje rode wijn;
- Tropicana Sanguinello;
- sangria (thanks, Peter);
- smoothies van de PurPur;
- enzovoort :-)

Genoeg inspiratie als u mij ooit eens wil verrassen met een etentje of zo. ;-)

10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ja meiske, dat komt helemaal goed als wij ne keer samen gaan lunchen. Dat heb ik al lang gezien! :-D

10:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Je bent nog sangria vergeten :-)

Lynn is ook zot van die alpro soja chocolademelk. Ik vind die niet zo goed, geef mij maar die van Stasano (niet die choco-choco, die heb ik ook wel graag, maar die originele in brik is nog een pak lekkerder) en natuurlijk cécémel of melk met nesquick.

1:00 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Er gaat niks boven nutella.

2:07 p.m.  
Blogger yab said...

@liza: Ik kijk er al naar uit!

@mezelf: Nu is er toch weer een "eigenlijk" in mijn berichtje geslopen! Foei!

@Peter: Goh ja, sangria, dat ontbreekt nog op het lijstje. Als ik een alternatief voor Alpro Soja chocolademelk moet kiezen, dan ga ik voor Cécémel. Al de rest is brol. :-)

@d: Yuk, nutella.

4:42 p.m.  
Blogger Pierre Vis said...

Mm, veel gezonds zit er precies niet bij :)

6:01 p.m.  
Blogger yab said...

Jawel, jawel! Spinazie! Spruitjes! :-)

6:33 p.m.  
Blogger Pierre Vis said...

Spruitjes?!
*koude rilling*

5:27 p.m.  
Blogger yab said...

@pierre: Allez, jong, spruitjes, toch lekker? Trouwens, Thais en Japans eten staat er ook om bekend zeer gezond te zijn. ;-)

7:31 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Inderdaad, yuk, Nutella. Lang leve 't Boerinneke!

8:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

@Peter: Er gaat niks boven een boterham met nutella! Ok, behalve dan de combinatie van nutella en sex :-)

8:53 p.m.  

Een reactie posten

<< Home