dinsdag, augustus 14, 2007

Change of plans

Gisterenavond, vlak voor sluitingstijd stonden mijn vriend en ik in de Airstop (die dus niet open blijkt te zijn op zaterdag). Ons doel was het vastleggen van een vlucht naar Barcelona voor het verlengde weekend van Allerheiligen. En ja, wij waren er ons wel degelijk van bewust dat we, ondanks eerder gemaakte goeie voornemens, weer rijkelijk laat waren. Gevolg: er bleken alleen maar superdure plaatsen beschikbaar en dan nog op ongelukkige tijdstippen. Blijkbaar is Barcelona een populaire bestemming in de allerheiligenvakantie.

Daar stonden we dan, in de Airstop, een beetje besluiteloos, want we hadden geen alternatieve bestemming in gedachten. Gelukkig kreeg mijn vriendje op datzelfde moment een lumineuze inval: waarom zouden we niet naar Parijs gaan? Hij is namelijk ook nog nooit in Parijs geweest (oink, hoe kan dat nu?). Dus bedankten we de vriendelijke jongen van Airstop voor de geleverde opzoekinspanningen, stapten het Airstopkantoor buiten en begaven wij ons linea recta naar het station van Leuven. Gelukkig was er nog meer dan plaats genoeg in de Thalys.

Nu alleen nog een hotel in Parijs vinden. Iemand tips? ;-)

Labels: , , , ,

11 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Laatste keer in Parijs in een Ibis-hotel geslapen. Is netjes en niet te duur enzo, maar om nu te zeggen een aanrader... bof. Charme moet je er niet zoeken.

11:38 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

niet echt, maar als je leuke plekjes wil weten in parijs, laat maar weten (zo van die dingen die ge ni in den tourisme cataloog vind) want na een weekendje parijs met een parijzenaar weet ik wel enkele leuke plekjes zijn...

12:19 p.m.  
Blogger yab said...

@smara ratih: Oe, ik ben zeker geïnteresseerd! Moest je tijd te veel hebben, laat maar komen.

3:16 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja... ja... ik, echt een heel leuk klein hotelletje!

Hotel Mistral rue Chaligny 3.

49 euro per kamer

Klein simpel hotelletje maar wel vlak bij alles!!

http://www.parishotelmistral.com/

3:36 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Rijkelijk laat? Kom kom... Wij zijn erin geslaagd afgelopen zaterdag een reisbureau binnen te stappen op zoek naar een citytrip richting Barcelona voor de maandag erop. Needless to say dat de madame aan de andere kant van het tafeltje ons vierkant uitgelachen heeft :-)

10:57 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wel, eigenlijk heb ik geen tijd teveel, als ge leert hebt ge da nooit, maar een kleine pauze wil ik gerust wel nemen om enkele aanraders te geven. Je zal ginder wel een kaart van de metro moeten nemen om te vinden wat ik jou nu ga hinten.

Voor een pracht uitzicht over parijs: ga je best naar "les grands magasins" metro-halte: "havre caumartin" en daar de winkel "les printemps" zoeken, als je daar binnen gaat, meteen de liften naar boven nemen, tot helemaal vanboven, dan kom je uit op een dak-teras, het is kei mooi daar, en een goed bewaard parijzenaars-geheim, je hebt er ook een taverne boven.

Dan hebje nog een wandeling over daken in parijs. Het noemt "le vouler verte" en je vind het best door naar de metrohalte bel-air te gaan, daar zal je op de map "promenade planté" zien staan, een wandeling over daken tussen het groen, een aanrader.

Een rustig plekje, en pracht van een park is het park aan de metrohalte botzaris. Zeker ook een aanrader.

Voila de drie non-tourisme plaatsjes die mij het beste zijn bijgebleven. Voor de rest is er nog veel te zien, maar dat vind je in de tourismeboekjes ook.

12:17 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

oeps, moest "la coule verte" zijn, niet "la vouler verte"

12:18 p.m.  
Blogger yab said...

@saskaya: 't Is niet dat er géén vlucht naar Barcelona meer was, er waren alleen nog maar peperdure vluchten. Als we nu voor een week of langer gingen, had ik er dat nog voor over, maar voor een dikke drie dagen vond ik dat toch net iets te veel. Misschien had je gewoon meer geluk dan wij of kon jouw madame beter zoeken. ;-)

1:57 p.m.  
Blogger yab said...

@smara rathi: Bedankt voor de tips. Een kaart van de metro heb ik al. Die wandeling over de daken lijkt me de moeite. Dat gaan we zeker doen.

2:09 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

de promenade plantee (http://www.promenade-plantee.org/) in parijs is idd een absolute aanrader.

Van hotel moet je eens kijken naar www.bateau.johanna.free.fr. Zelf nog nooit geslapen, maar 't leek mij wel nog iets.

5:57 p.m.  
Blogger yab said...

We hebben ondertussen een kamer in Hotel Mistral geboekt. Als dat tegenvalt, ga ik mick hoogstpersoonlijk aan zijn oren trekken. ;-)

8:13 p.m.  

Een reactie posten

<< Home