zondag, juli 03, 2005

Live 8

Gisteren ben ik een beetje deel geworden van het hele Live 8-circus. Toegegeven, eigenlijk moest ik blokken, maar de unieke Pink Floyd reünie (de eerste keer dat David Gilmour, Nick Mason, Richard Wright en Roger Waters samen op een podium geklommen zijn sinds 1981) wilde ik toch niet missen. En dankzij de live-stream van AOL heb ik dit historische moment vanachter mijn pc kunnen meevolgen. Klein minpuntje toch: de stream werkte (ik zou bijna zeggen: natuurlijk) alleen maar onder IE. Alternatieve browser-gebruikers bleven dus op hun honger zitten. Maar ik moet wel zeggen dat de kwaliteit van het beeld en het geluid voortreffelijk waren. (En Pink Floyd zelf ook, trouwens.)

En nu maar hopen dat al die concerten over de hele wereld effectief een steentje bijgedragen hebben aan een betere wereld. Eerlijk gezegd, sta ik er een beetje sceptisch tegenover. Maar het kan nooit kwaad om de publieke opinie nog eens te herinneren aan de ellende en miserie in Afrika. Hopelijk hebben de grote meneren van de G8 ook gekeken....