donderdag, maart 16, 2006

Studentenbetoging

Deze middag liep er hier in Brussel een bende studenten te protesteren tegen de financieringsplannen van Vandenbroucke. (Ik heb nog even gekeken of ik Peter nergens in de massa kon ontwaren, maar dat was zoeken naar een naald in een hooiberg.) Jammer genoeg lieten de Leuvense studenten verstek gaan voor de betoging. Een LOKO-beslissing waarin ik mij niet kan terugvinden en die, volgens mij, een beetje naar eigenbelang ruikt.

Het lijkt mij geen goed idee om onderwijsinstellingen af te rekenen op het aantal geslaagde studenten, omdat zo'n systeem de poort naar misbruik wagenwijd openzet. En ik deel de vrees van de Vlaamse Vereniging van Studenten dat het niveau van het onderwijs hier wel eens onder te lijden zou kunnen hebben.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Dank voor de steun :-)

En nee, je kon mij daar niet terugvinden. Ik bevind me momenteel nog in een zottenkot: de verkiezingen en de verhuis van ons lokaal naar het nieuwe gerestaureerde gebouw De Therminal.

4:58 p.m.  
Blogger yab said...

Sounds like fun. ;-)

5:09 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Oh ja, zeker. De Therminal is een pracht van een gebouw. Echt zalig. Ik zit er bijzonder graag, dool er graag wat rond want ik ken de weg nog niet helemaal ;-)

7:41 p.m.  

Een reactie posten

<< Home