donderdag, juli 27, 2006

Moerasmuggen

Ik loop al een dag of vier rond met twee enorme dikke rode bulten op mijn kuitbeen. Dat op zich zou nog niet zo erg zijn, ware het niet dat die rotbulten ook nog eens verschrikkelijk hard jeuken. Ben zelfs al een keertje 's nachts wakker geworden van de jeuk.

En wat lees ik nu in dit artikel van de Standaard?
De huismug steekt thuis, dan krijg je een doorsnee muggenbult. Ben je in het bos of op de camping, dan kun je gestoken worden door een andere soort, die bijvoorbeeld in een moeras woont. Daar kun je veel meer last van hebben. Je krijgt een schijf onder de huid of een veel grotere bult dan normaal.

De vermoedelijke schuldige is een moerasmug! Wat doet die in mijn slaapkamer in hartje Leuven? Meestal laat ik mij gewoon steken, als je niet te hard jeukt is dat bultje na een dagje weg. En van het gezoem heb ik niet zoveel last omdat ik met een chronisch slaapgebrek worstel en daardoor meteen als een blok in slaap val.

De bulten die ik dit jaar al verzameld heb, zijn echter van een ander kaliber. Een ganse week krabplezier en het duurt meer dan twee weken voordat de bult en de bijhorende rode plek volledig verdwenen zijn. Not funny.

Dus heb ik de grove middelen bovengehaald en smeer ik mij elke nacht in met een anti-muggenproduct met DEET. Tot hier en niet verder!

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Laag water = moerasachtig gebied?
Ik neem aan dat er aan de Dijle en de Vaart een mooie laag slib te zien is.

Een zalf met goudsbloem en/of moerasrozemarijn zou wonderen moeten doen.

5:16 p.m.  
Blogger Pierre Vis said...

De muggen mogen mij steken zoveel en waar ze maar willen, maar laat ze hun werk dan aub in stilte doen. Ik ben één van die mensen die niet gezegend is met een vaste slaap en bijgevolg menig nacht wakker gehouden wordt door die beesjes

7:19 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hmm, mij vallen ze enkel lastig op mijn linkerarm :-s Ik tel nu 8 beten waarvan 5 op mijn onderarm alleen.

Bah, voor mijn part mogen ze muggen gerust genetisch uitroeien!

9:58 p.m.  
Blogger yab said...

@lies: 'k Zal er eens naar vragen bij de apotheker.

9:55 p.m.  
Blogger yab said...

@pierre vis: Oorstopjes?

1:39 p.m.  

Een reactie posten

<< Home