dinsdag, augustus 29, 2006

Anoniem bloggen?

Goed, een tijdje geleden dacht ik er sterk over om de anonimiteit van dit blogje achter mij te laten. Per slot van rekening staat er niets op dit blog wat de mensen niet van mij mogen weten. Maar toen begon ik een beetje verder na te denken. Tot nu toe is deze blog steeds zorgvuldig verborgen gebleven voor mijn IRL vrienden en familie. Slechts twee personen die mij uit het "echte leven" kennen hebben dit blogje per toeval gevonden en zij hebben mij beloofd het niet verder te vertellen.

En toen begon ik nog een stapje verder te denken, als ik een blog onder mijn werkelijke naam begin, is de kans zeer groot dat ook collega's zullen meelezen. En misschien vind ik dat wel niet zo leuk. Niet dat mijn collega's geen toffe mensen zijn, maar ze moeten nu ook weer niet alles van mij weten. Hetzelfde geldt voor mijn familie en schoonfamilie. Ik wil hier ongeremd kunnen typen dat ik leuke sex met mijn vriendje gehad heb en ik vermoed dat zulke eerlijkheid wel eens aanleiding tot awkward situaties kan geven, wanneer bvb (ik zeg maar wat) de oma van mijn vriend zo'n berichtje leest. Niet dat ik nu geen zelfcensuur toepas, maar toch.

En eigenlijk vind ik dit kleine bloggeheimpje wel leuk. Deze blog heeft mij bovendien al in contact gebracht met een paar leuke en toffe mensen die ik zonder nooit had ontdekt. Yab zwaait even naar Joke, Peter, Lynn en Pieter. En dat is meer dan ik gehoopt had, toen ik hiermee begon.

Dus na rijp beraad, denk ik dat ik dit blogje voorlopig "anoniem" zal blijven. (Ok, dat is natuurlijk een illusie, met de informatie die ik hier al blootgegeven heb, valt wel het één en ander bijeen te puzzelen.) Het zal alleszins verborgen blijven voor IRL vrienden, familie en collega's. En bijgevolg blijf ik voorlopig bij Blogger, ondanks de beperkingen van dit platform.

12 Comments:

Anonymous Anoniem said...

idd, ik ken die beschouwing die maken vele bloggers die eerst anonielm beginnen en dan niet echt een reden meer zien voor die anonimiteit...
ondertussen kennen tientallen bloggers mij in het echt
enkele collega's lezen mij ook, mijn vrienden weten dat ik blog maar om de en of andere reden interesseert het hen geen bal en is geen van hen echt in de weer met degelijek internetdingen zoals msn of blogs of wat dan ook wat ze tijdverlies vinden ;-)
mijn familie iden dito, maar zussie zegt dat ze het soms leest
(als zij op de pc glipt teriwjl ik er even van ben en ze ziet mijn blog openstaan)

en toch blijf ik grotendeels anoniem: ik zou niet willen dat de hele freakshow van mijn werk e zou beginnen op lezen...

10:47 a.m.  
Blogger yab said...

Mja, mijn vrienden zijn allemaal nog internet minded. Hetzelfde geldt voor de familie en de schoonfamilie.

10:52 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Doet mij denken aan het boottochtje dat wij nog altijd eens moeten maken op de Gentse waterwegen ;-)

En dat operabezoek! Laatst las ik dat Smetty daar wel het één en ander van afweet. Ik ga mijn licht daar eens gaan opsteken, denk ik.
Na mijn herexamen van vrijdag natuurlijk. Brr.

11:05 a.m.  
Blogger Pierre Vis said...

De vraag is ook maar hoe anoniem je nog op internet kan vertoeven. Tegenwoordig kan al heel veel achterhaald worden; té veel soms..

11:06 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Gele banaan of niet, ik blijf je lezen ;)

11:22 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Een beetje discretie kan nooit kwaad. Wanneer ik vanop het werk een blogje plaats moet ik het uur veranderen, de baas hier vindt het leuk mijn blog te lezen en ik ben er nog niet achter hoe hij zou reageren op een tijdens de werkuren geschreven postje.

Ons seksleven staat sowieso nergens in cyberspace beschreven :-)

12:03 p.m.  
Blogger Bruno Peeters said...

Op basis van info die op een persoonlijke blog terug te vinden is kan je soms een goed beeld krijgen van de blogger in kwestie. Het gaat zelfs zover dat op je nu op een populaire Vlaamse blog te weten kan komen hoeveel sommige bloggers voor hun huis betaald hebben en hoeveel ze hiervoor moeten afbetalen. Het belangrijkste is dat je je als blogger hierbij goed moet blijven voelen. Een keuze voor anonimiteit kan daarbij horen.

4:10 p.m.  
Blogger yab said...

@joke: Ha, maar dat boottochtje komt er zeker van, he! Ik heb die bonnen hier nog altijd liggen.

En dat aanbod voor de opera is ook nog niet vervallen. Maar je hebt gelijk, first things first.

7:32 p.m.  
Blogger pierre du coin said...

Waauw de oma van uw vriend surft op het internet. Granny rules ;-)

9:17 a.m.  
Blogger Valerie said...

Vele dingen worden gelezen door mn vrienden en zus...I don't care...Ik let ergens wel op natuurlijk, de dingen waar ik eigenlijk niet met zomaar iedereen over wil spreken, zet ik er niet op...

1:41 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

BVLG: als ik me niet vergis kan jij zelfs met enkele muisklikken heel ons hypotheekdossier opvragen ;-)

3:06 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

/me zwaait eens terug. Echt wel een aangename kennismaking :-)

Ik heb ondertussen ook een paar mensen leren kennen via mijn blog, best wel fijn.

8:44 p.m.  

Een reactie posten

<< Home